Skip to main content

Îmbrăcată în cele două ”haine” , una de coach și alta de antreprenor, acum două luni am scris prima oară despre gânduri și strategii.

Ulterior, am scris constant, pentru că simțeam nevoia să mai am un dialog, o interacțiune și cu alți oameni, nu doar cu ”vocile” din capul meu sau cu foile de hârtie, martore tăcute la frământarile mele, la care am adăugat inconștient și frământările tale.

Mulți dintre voi mi-ați răspuns, semn că și voi mai aveați nevoie să interacționați și vă sunt recunoscătoare pentru asta.

Acum haide să vedem ….

Ne-am adaptat? Am descoperit ce culori au pereții camerei priviți ziua, ce verde este iarba din gradină și cât de multe avem de făcut prin casă și pe lângă ea? Lucruri pe care le tot amânam din lipsă de timp. Lasă …că o să vină și vremea lor.

Ne-am ”stricat”mai mult decât eram?  Am fumat mai mult, am băut mai mult, am mâncat mai mult, ne-am certat mai mult?

Ne-am ”reparat”? Am redescoperit ce înseamnă ACASĂ, în interior, înăuntru, în relație, cu copiii…

Ne-am privit fricile în față și ne-am luat la trântă cu ele? Frica de boală, de moarte, de singurătate, de faliment, de somaj, de ”câinii” care-ți lătrau neobosit în cap.

Sau

Ne-am zbuciumat, ne-am acceptat, am învățat să stăm cu noi, ne-am privit în oglindă lung și …am contat poate pentru prima oară după mult timp !

Și după

Am respirat adând, am meditat, s-a făcut liniște și am VĂZUT ce vom scrie în istoria viitorului nostru:

Cine suntem, unde suntem, unde vrem să ajungem și cu cine!

Care ne sunt prioritățile?

Ce vrem cu adevărat?

 

Să tragem linie!

Tu știi cum a fost și ce ai învățat din asta și mai ales, doar tu știi pe a cui viață vrei să o trăiești în continuare.

 

Trenul este în gară, te urci sau doar îl privești cum pleacă și de data asta?

”Visul este gratuit, dar călătoria nu e !”

 ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Pentru și despre antreprenori, ce trebuie să mai știi:

  • Prin OUG nr. 48/2020 a fost prelungit termenul de depunere a situațiilor financiare până la 31 iulie 2020. În OUG nr. 62/2020 s-a introdus o extindere a termenului de întrunire AGA până la data de 31 iulie 2020. În schimb, în Legea nr. 31/1990 privind societățile, se păstrează termenul de întrunire ale Adunărilor Generale ale Asociaților/Acționarilor, de maxim 150 de zile de la finele exercițiului. Ca să fie bine, să nu fie rău, zic ?
  • OUG nr. 67/2020 vine cu precizări referitoare la CSU, astfel:

a) se poate elibera certificatul pentru situații de urgență dacă suma încasărilor sau veniturilor din luna martie sau aprilie 2020 este mai mică cu cel puțin 25% față de media lunilor ianuarie și februarie din 2020.

b) atunci când societățile solicită amânarea la plată a ratelor bancare, conform art. 6 din OUG nr. 37/2020  trebuie să prezinte certificatul pentru situații de urgență, caz în care se va ține cont de veniturile și încasările lunii aprilie sau martie și se poate obține certificatul dacă suma încasărilor/veniturilor din luna aprilie sau martie este mai mică cu cel puțin 25% decât media lunilor ianuarie și februarie.

  • NU uitați de declarația privind beneficiarul real!

(4) Declaraţia anuală se depune la oficiul registrului comerţului în care este înmatriculă persoana juridică în termen de 15 zile de la aprobarea situaţiilor financiare anuale, iar dacă intervine o modificare privind datele de identificare ale beneficiarului real, declaraţia se depune în termen de 15 zile de la data la care aceasta a intervenit.

(5) Declaraţia prevăzută la alin. (1) se poate da în faţa reprezentantului oficiului registrului comerţului sau se poate depune în formă autentică, personal sau prin reprezentant.

IMPORTANT
Potrivit dispoziţiilor art. 67 alin. (2) din Decretul Preşedintelui României nr. 240/2020 privind prelungirea stării de urgenţă pe teritoriul României, pe durata stării de urgenţă, declaraţiile pe propria răspundere pot avea forma de înscris sub semnătură privată ori formă electronică şi pot fi transmise la oficiul registrului comerţului fără nicio altă formalitate. (model orientativ declarație PF).

 Propuneri oficiale pentru angajatori începând cu data de 15 mai 2020, o dată cu starea de alertă:

  1. Programul de lucru decalat pentru a evita aglomerările la intrare/ieșire din incintă și pentru a limita numărul de angajați prezenți în același timp în aceeași incintă; 
  2. Triajul observațional al angajaților și nu vor permite prezența la locul de muncă al persoanelor care prezintă simptomatologie de infecție respiratorie (tuse, stănut, rinoree, febră, stare gnerală alterată); 
  3. Termometrizarea zilnic, la intrarea în tura de serviciu  – angajații cu temperatura peste 37 C vor fi trimiși acasă cu indicaţie de consultare a medicului de familie; 
  4. Vor asigura o distanță de minimum 1,5 m între angajații care lucrează la birouri orientate față – spate și spate – spate;
  5. Pentru birourile orientate față  – față vor asigura separarea acestora cu paravane care se vor dezinfecta zilnic cu solutii pe bază de alcool; 
  6. Dezinfecția suprafețelor de lucru la începerea serviciului și apoi o dată la 4 ore; 
  7. Acordarea pauzelor de masă eșalonat, cu respectarea distanței fizice de minimum 2 m;
  8. Aerisirea periodică a încăperilor; 
  9. În cazul încăperilor climatizate cu recircularea aerului se va efectua nebulizare o dată pe săptămână, de preferat la sfârșitul săptămânii și se va efectua dezinfecția instalației de climatizare conform instrucțiunilor producătorului.